Vragen over betalen

Hoe kan ik betalen?

U kunt op verschillende manieren betalen. Deze kunt u vinden op de Betalen pagina.

Ik wil een automatische incasso aanvragen, hoe kan ik dit regelen?

Ieder jaar incasseren wij de aanslag in maximaal 9 maandelijkse termijnen van uw rekening. De machtiging blijft van kracht tot u deze zelf intrekt. U hoeft ons niet jaarlijks opnieuw een machtiging te verstrekken.

Heeft u nog geen automatische incasso? Dan kunt u deze aanvragen.

U heeft uw aanslag ontvangen via Mijn Overheid.nl

U kunt automatische incasso aanvragen via de Ideal-link die op de aanslag vermeld staat. U wordt dan automatisch doorgelinkt naar een Ideal-omgeving om de automatische incasso te bevestigen.

U heeft uw aanslag per post ontvangen

U kunt een automatische incasso aanvragen door de QR code op uw aanslagbiljet te scannen met uw telefoon/tablet. U wordt dan automatisch doorgelinkt naar een Ideal-omgeving om de automatische incasso te bevestigen. 

Maakt u geen gebruik van online bankieren of MijnOverheid?

Heeft u geen mogelijkheid tot het digitaal aanvragen of wijzigen van uw machtiging? Maak dan gebruik van dit formulier.

Ik wil een automatische incasso wijzigen of stopzetten, hoe kan ik dit regelen?

Maak dan gebruik van dit formulier

Na volledig invullen en ondertekenen van het formulier kunt u deze retour sturen aan Sabewa Zeeland. Dit kan op 2 manieren:

  • Per mail aan: innen@sabewazeeland.nl 
  • Per post: print het formulier en verzend deze aan: 
    Sabewa Zeeland
    t.a.v. Team Betalingen
    Antwoordnummer 7060
    4530 PB Terneuzen

Wanneer moet ik betalen?

Op de belastingaanslag staan rechtsboven op het biljet twee vervaldagen, het volledige bedrag moet binnen deze twee termijnen betaald zijn.
Wilt u betalen in meer dan twee termijnen? Vraag dan een automatische incasso aan. Kijk hiervoor op Automatische incasso | Sabewa Zeeland.

Ik kan niet betalen. Kan ik kwijtschelding of financiële hulp krijgen?

Kijk hier hiervoor op onze pagina over kwijtschelding.

Wilt u betalen in meer dan twee termijnen? Hiervoor bieden wij de volgende mogelijkheden

Ik woon buiten Nederland. Hoe betaal ik de aanslag?

Vermeld bij uw overschrijving de volgende gegevens: Swiftadres/BIC code: BNGHNL2G. IBAN: NL45BNGH0285160532.
Vergeet het betalingskenmerk niet. Dit staat op het aanslagbiljet.